forsideKirke
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

* Poul Reitoft:

> Hej alle tavse venner minus 2 nordmænd !
> Er det virkelig sandheden? ... At personer tilknyttet
> kirkelisten IKKE positivt
> interesserer sig for at tilegne sig BIBELEN

Nei, det er langt fra sannheten!
Total kortslutning...

> positive bemærkninger?
> ... Undskyld, jeg var så naiv, at jeg mener, at EMNET
> bearbejdet på dets egne
> præmisser overgik nogle tilfældige normkrav ...

Tja, jeg vet ikke om det er "nogle tilfældige normkrav" ?
Strengt tatt er det ikke snakk om vedtatte normer i det hele
tatt (det er jo som kjent lite av det på internett), men det er
vel ganske klart et brudd på sånn nogen lunde almenn
"nettiquette". Mailinglister, som har mye til felles med USENET,
er stort sett beregnet på sending av tekst med mindre anner er
spesielt bemerket.

Å tvinge alle som er på listen til å motta ca. 380k er ikke
spesielt hyggelig.

Nå er det jo ikke sikkert du var oppmerksom på dette. Det er jo
greit. Vi skal alle tilpasse oss etter hvert.

> Når interessen kan ligge på så lille et sted "indenfor murene"
> ... så forstår man
> bedre "at verden ryster på hovedet" ...

Tøv!
Det må da gå an å bli gjort oppmerksom på at man har gjort noe
som ikke det var meningen at man skulle gjøre, uten at man skal
trekke andre folk sine motiver så til de grader i tvil.

Jeg har absolutt interesse for å "tilegne meg BIBELEN". Jeg har
det som jobb hver dag og har stor glede og stort utbytte av det.
Dessuten har jeg sikkert et like sterkt ønske som deg om at alle
som ikke er "indenfor murene" også skal oppdage Bibelens
budskap. Men jeg har ingen interesse av å bli bombardert med
mail som minner mer om SPAM enn om bibeltilegnelse.

Å bruke "evangelisk iver" til å sette til side alminnelige
retningslinjer for det forum man deltar i for deretter å stemple
andre deltagere i forumet som lite interessert i
evangelisering... Ja, det taler for seg selv.

Dessuten minnet vel postingen vel så mye om reklame som om
evangelisering...

--
Med vennlig hilsen
Anders Paulsen

Referencer:
  Sandheden ?, Poul Reitoft

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top