forsideKirke

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Chafs@aol.com <Chafs@aol.com>
Emne: Re: Kirke og politik

>In a message dated 4/16/99 2:41:50 AM Central Daylight Time,
>vhs@mobilixnet.dk writes:
>
><< Kirken SKAL blande sig i politik!  >> VH Sørensen
>
>Säger vem ? Gud ?

Jeg gør ;-))

Hvis vores kristendom kun udmøntes i at sidde al politisk umoralskhed
overhørig blot fordi det er politik, så er der et eller andet vi har
misforstået.

Lad mig nævne nogle politiske situationer hvor vi han mødes og være
enige..

Fri porno
Fri abort
Hjælp til flygtninge..

Danmark var det første land til at frigive pornoen, er vi enige om, at
her er det de kristne der har sovet i timen og ikke råbt højt nok??

Dernæst kom den frie abort, igen tav de kristne, hvor de burde have bedt
og arbejdet for at Guds love blev overholdt..

Til sidst er der flygtningene, problematikker om måde at hjælpe
flygtningene på sat til side, er der her et punkt hvor Kristne kan
støtte politikken for at få flere hjulpet.

Og til sidst, næsten alt hvad Jesus sagde og gjorde, havde en politisk
virkning..

Niels