forsideKirke

Det er jo den eviggamle diskussion om, hvorvidt man kan adskille kristendom
og politik.
Hvis man lever i et politisk system, der ikke tilgodeser de svage i
samfundet, som går ind for at dræbe ufødte, som gør en løgn til sandhed,
bare den gentages ofte nok. Hvordan kan man så som kristen, der er sat midt
i verden, undlade at blande sig i politik.
Det jeg stadigvæk opponere imod, er, hvis kirken tages til indtægt for en
bestemt politisk holdning. Det vil være dybt forkert. Men som kristen
individ har jeg et ansvar for den 'næste' jeg er sat sammen med. Lider
han/hun uret, må jeg protestere og arbejde for at fjerne uretten.
Kald det så socialt eller politisk arbejde. Lige meget. Bare vi gør noget!

Hilsen
Vagn Hougaard Sørensen
vhs@post8.tele.dk.dk
http://home8.inet.tele.dk/vhs

'Der er ingen udvikling i kun at ville det mulige.
Det er i forsøget på at gøre det umulige, at grænsen for det mulige udvides'