forsideKirke
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

Håll rajt (som man säger på nysvenska): mitt namn är Carl Heinrich A.
Schmutzler. teol. kand i Uppsala 1969, ordinerad i Härnösands domkyrka samma
år, präst i Sverige tills 1986 (senast kyrkoherde i Västergötland), sedan
dess i USA. Doctor of Ministry vid Concordia Lutheran University
Mequon/Seminary Ft Wayne, Indiana (Lutheran Church-Missouri Synod) på en
avhandling om konfliktlösning i församlingen; sedan 1988/89 kyrkoherde för
Old Zion Lutheran Church i Philadelphia Pennsylvanien (ELCA) - se
http://members.aol.com/altzion/
Jag har också hunnit med att vara kontraktsprost ett tag. Jag är en glad och
övertygad lutheran i enlighet med Kristliga Konkordieboken av 1580.

Dr. Schmutzler Philadelphia USA

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top