forsideKirke
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

joan amalie holck wrote:

> Hørt i denne dags "mennesker og tro":
> Den økumeniske patriark, som altså er den ortodokse patriark i
> Istanbul - og her gik jeg og troede, at det økumeniske beror på et
> tværkirkeligt fællesskab/samarbejde/gensidig respekt.
> Der var også en henvisning til det Økumeniske Patriarkats hjemmeside,
> som jeg glæder mig til at se nærmere på.
> Venlig hilsen
>
> Joan Amalie Holck

Økumenisk er jo også et ord fra kirkehistorien. Patriarken har
formentlig sin titel fra før splittelsen mellem øst og vest!

Men ellers er din definiton korrekt, også ud fra min personlige ordbog.

;-)

--
  Mogens Dybaek Christensen
  Sendt fra Linux, der er immun overfor Windows-virus ;-)

Svar:
  Re: den økumeniske patriark, joan amalie holck

Referencer:
  den økumeniske patriark, joan amalie holck

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top