forsideTeologi
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

PÅ HERRENS MARK               Undervisning  i  kristen  meditation.
                                               Holger Madsen Peder Lykkes Vej 5 st., 2300 Kbh. S.  Tlf.: 3258 7900
                                               E-post: holger-madsen@diakonissen.dk
                                               Diakonissestiftelsen Peter Bangs Vej 1 D, 2000 Frb.     Tlf.: 3838 4150

Sl 84           I fri oversættelse ved Holger Madsen (c) med henblik på sangbarhed til egen
                    melodi med orgelaccompagnement eller korsats af Henning v. Acker.

For korlederen. Al-ha-gittit. Salme af Korasønnerne.

Hvor er din bolig vidunderlig, Hærskarers Herre!
Min sjæl fortæres af længsel efter dine forgårde,

Lykkelige er de, der bor i dit hus, de kan prise dig hele tiden.

Mit hjerte og min krop råber efter dig min Gud.

Selv spurven finder sig et bo, og svalen bygger rede, hvor den lægger sine unger, ved dit alter, Hærskarers Herre, min konge og min Gud.

Lykkelige er de, der bor i dit hus, de kan prise dig hele tiden.

Lykkelige de mennesker, der finder styrke hos dig,
de kan drage af sted på valfart.

Når de går gennem smerte-dalen, gør de den til et kildevæld.
Tidligregnen gør dem velsignet, de går fremad fra kraft til kraft.

De får Gud at se på bjerget.

[...]

Herre, Hærskarers Gud, hør min bøn, lyt, min Gud!

Vær mit skjold, Gud, pas på din tjener!

Lykkelige er de, der bor i dit hus, de kan prise dig hele tiden.

En dag i dine forgårde er bedre end tusind andre.
At ligge ved tærskelen til dit hus er bedre end gudløses sale.

Du er både min sol og skygge.

Lykkelige er de, der bor i dit hus, de kan prise dig hele tiden.

Ja, du er nåde og herlighed, Hærskarers Herre!
Til dem, hvis færden er pletfri, giver du med åben hånd.

Lykkelige er de, der stoler på dig, Hærskarers Herre!

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top