forsideTeologi
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

Til fri afbenyttelse og forbedring.
(Nogle vælger måske udgangspunkt i Toynbee: "kunsten at være menneskefisker", andre i ordet "fange", som betyder fange, for at gøre levende, andre i historien om hvorfor Peterskirken (i Rom) er så stor. Den er ikke stor, fordi Peter var så stor, men fordi der er så små mennesker i den. - Måske kan mit udkast også bruges og forbedres).

Der gik en modløs mand,
han kunne ikke andet.
Han kunne kun til Jesus gå.
Men modtagelsen blev lidt blandet,
for Jesus sagde:
gør det hele om igen - fisk!
men gør det nu med energi,
du skal ikke være så grisk
for du har ikke noget at ha' den i,
den rigdom, du tror er penge.
Og derfor går du rundt og er skuffet,
men se nu, det du trænger til er simpelthen - puffet
og så vil du opdage - inden længe
hvad det vil sige at fiske for Gud,
så se at komme af sted, kast garnene ud.

Og manden gjorde det skam
og blev forfærdet, så munden var lam
på store ord, eder og forbandelser;
ja, sådan går det med Guds kaldelser.

"jeg er en syndig mand", der slet ingen ting kan.
Nej, vel, sagde Guds søn.
Men du sku' nu prøve med lidt bøn.

M.v.h.  Frej

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top