forsideTeologi
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

Er der nogen, som har en kollekt, der kan bruges til
reformationsgudstjeneste med følgende tekstlæsninger:
Rom 3,23-28 og Matt 18,21-35.

Jeg har set på kollekterne til de søndage, hvor ovenstående tekster
bruges, og jeg har en fornemmelse af, at der må være noget, der er mere
specifikt velegnet til reformationsgudstjeneste.

Jeg forestiller mig en kollekt, hvor udtrykket "retfærdiggjort af tro"
eller lignende forekommer - og så må den gerne være af Luther!

Venlig hilsen
Benedikte Brisson

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top