forsideTeologi
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

CP> Fra sommernatten kommer her en forespørgsel. Er der nogen på listen der er bekendt med den svenske teolog Wikström, der CP>har bestæftiget sig en del med sjælesorg? Jeg sidder i øjeblikket og læser til eksamen og har brug for lidt baggrundsinformation CP>om han.

Wikström er præst, teolog og psykoanalytiker, og professor i religionspsykologi på det teol. uni i Uppsala og har beskæftiget sig meget med hellighed (religionspsykologisk set) og på det sidste om kristen mystik. Han har altså taget tråden op igen fra William James...

Robert Kronberg

Referencer:
  Forholdet mellem skyld og skam, Thore Skulberg
  Sjælesorg, Christian Pedersen

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top