forsideKirke
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

Grosbøll kan godt nok få mange præster i avisen -
og så kirkeministeren...

Men hvordan formidler man det kristne budskab til velnærede og veluddannede personer med benene på jorden og øjnene på kontoudtoget, med en mere end elementær skolegang og elementær viden om jordens og universets udvikling siden big bang, evt. megabig bang?

Uden at miste en krave, for de, der har en sådan?

Mine yderste argumenter er:
1. jeg tror, der er en Gud, du TROR, at der ikke er, ingen af os kan bevise vores tro, derfor er der både for dig og for mig tale om tro (dette argument vinder ingen for Kristi sag, men kan bringe en pointe ind hos alt for bedrevidende ateister)
2. hvad var der, hvad skete der 3 eller bare 1 millisekund før big (eller megabig) bang, for næsten-troende med tillægsspørgsmålet
3. HVORFOR?

Jeg håber at se flere gode forslag, flere gode ideer, og endnu allerhelst: gode erfaringer

Venlig hilsen og glædelig pinse til alle

Joan Amalie Holck

PS: den ny salmebog er nu ikke så tosset endda, hverken i tryk eller indhold

Svar:
  Re: Er Gud død? Forkyndelse til positivister, Boerge Rahbech Jensen
  Re: Er Gud død? Forkyndelse til positivister, Mogens Dybæk Christensen

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top