forsideKirke

joan amalie holck wrote:

> Grosbøll kan godt nok få mange præster i avisen -
> og så kirkeministeren...
>
> Men hvordan formidler man det kristne budskab til velnærede og
> veluddannede personer med benene på jorden og øjnene på kontoudtoget,
> med en mere end elementær skolegang og elementær viden om jordens og
> universets udvikling siden big bang, evt. megabig bang?
>
> Uden at miste en krave, for de, der har en sådan?
>
> Mine yderste argumenter er:
> 1. jeg tror, der er en Gud, du TROR, at der ikke er, ingen af os kan
> bevise vores tro, derfor er der både for dig og for mig tale om tro
> [...]

Vi er vist mange, der ikke helt forstår Grosbølls synsvinkel. - At
videnskab og tro skulle være i konflikt.

Som du netop siger ovenfor, kan ingen teori forklare alt. Der er noget
tilbage hvor vi må sige "Det ved vi ikke noget om".

Så kan man selvfølgelig håbe på at videnskaben finder ud af det i
morgen, eller acceptere det grundvilkår at vi nok kan blive klogere, men
formentlig aldrig fuldkomne.  :-)

Det er vist der filmen knækker.

Iøvrigt tak til Børge Rahbech for dit indlæg. Enig i det du siger om
kærlighedens budskab, men skal man ikke over ovenstående hurdle før man
kan tale sammen om det?

--
  Mogens Dybaek Christensen
  Sendt fra Linux, der er immun overfor Windows-virus ;-)

Svar:
  Re: Er Gud død? Forkyndelse til positivister, Boerge Rahbech Jensen

Referencer:
  Er Gud død? Forkyndelse til positivister, joan amalie holck