forsideKirke

Nu er det jo ikke så tit, jeg blander mig i debatten. Jeg lytter mest. Men her vil jeg gerne give et kort bidrag:

Hvis Krarup med "fundamentalist" forstår en, som ikke anser det for muligt at fortolke den skrift, som man bør hvile livet på og hvis han med "lutheraner" forstår en, som følger Luthers lære til punkt og prikke, kan han vel have noget ret.

På den anden side er det vel lige så fundamentalistisk, hvis man er sådan en lutheraner, som ovenfor beskrevet??

For slet ikke at tale om, at man i så fald har at gøre med en meget snæver begrebsverden, men det er måske netop det, der kendetegner DF...

Per Holbo Rasmussen

Referencer:
  tidehverv, joan amalie holck