forsideTeologi
forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks

Troels Hansen <tkmh@get2net.dk> wrote:

Kære alle!

......Men sagen er, at jeg har hørt nyheder her i morges kl. 08, hvor det blev sagt, at Thorkild Grosbøl .... ikke troede på Skabelsesberetningen. .........

Så vidt jeg kan læse min avis handle det ikke om skabelsesberetningen, det handler om Gud som skaber og opretholder (uspec), om opstandelsen, om Gud som andet end en ide og om bibelen som blot og bart en god historie, vi kan spejle vores menneskelighed i og blive klogere af......

Det handler også om, at ingen fornuftige mennesker tror på en metafysisk skikkelse, der kan sætte sig ud over naturlovene, f.eks om, hvorvidt Jesus efter sin død (ikke et ord om opstandelse) kan gå gennem lukkede døre .....

Det handler om, at nogen mener, vores rummelige folkekirke også skal kunne rumme, at præster frakender sig gudstro. Hvis altså pressen referer korrekt.

Jeg håber virkelig, Rebellen kan sætte ham på plads!

Hilsen Eva

Yahoo! Mail - Gratis: 6 MB lagerplads, spamfilter og virusscan

Referencer:
  Tro?, Troels Hansen

forrige | næste | forrige (emne) | næste (emne) | indeks | emneindeks | top